هــــــــــــــــــــیژده

117. تو در تو

چهارشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۵، ۰۱:۳۹ ق.ظ

امروز عصر خوابیدم و خواب دیدم که خوابیدم! خواب دیدم که خوابیدم و دارم خواب میدیدم. ینی من داشتم خوابی رو میدیدم که تو خوابم داشتم میدیدم. نمیدونم چجوری بگم که درست توضیح داده باشم.


  1. لایه ی اول و واقعی، منی بودم که رو مبل خوابیدم.
  2. لایه ی دوم منی بود که رو مبل ولو شده بود و خواب بود. این لایه من تو خواب داشتم خودمو میدیدم که خوابیدم. (اینو بعدا فهمیدم)
  3. لایه ی سوم منی بود که تو خیابون بود، خیلی بد رانندگی میکرد و نزدیک بود که چپ کنه. این من در حال رانندگی منی بود که تو خواب لایه دوم اتفاق افتاده بود.


خوابی که تو لایه سوم دیدم خیلی طولانی بود. خیلی یادم نموند ولی موقعی که خوابم به جاهای ترسناکش رسید از خواب بیدار شدم. ینی امین بیدارم کرد. بیدارم کرد و گفت پاشو، من میخوام بخوابم. بش گفتم از صدای شما بیدار بودم. صدای تو و اون نذاشت بخوابم. چقد بلند حرف میزنین. یه کش و قوسی به خودم دادم گفتم بذار یه کم دیگه بخوابم و دو سه ساعت دیگه خوابیدم.

وقتی از خواب بیدار شدم به امین گفتم، من تو خواب حرف زدم؟ گفت نه؟ گفتم جون مادرت تو با من حرف نزدی؟ گفت نه بخدا... بش گفتم تو منو بیدار نکردی و به من نگفتی که پاشو من میخوام بخوابم؟ گفت نه به خدا!

فهمیدم خواب دیدم که امین بیدارم کرد. من از لایه ی سوم رفتم لایه دوم. وقتی واقعا بیدار شدم، نمیدونستم الان دارم خواب میبینم یا بیدارم. ساعت رو نیگاه کردم. 45 دیقه خوابیده بودم. ولی انگار سه چهار روز گذشته بود. ینی عجیب ترین حالت کش اومدن زمان رو تجربه کردم. بی نهایت عجیب بود.
هنگ بودم. هنگِ هنگ! خیلی جدی به امین گفتم، به قرعان مسخره بازی در نمیارم ولی الان بیدارم؟ گفت خوبی تو؟

الان یه شک عجیب ذهن منو درگیر کرده که نکنه ما الانم تو یه خوابیم؟ هم ترسناکه هم هیجان انگیز!


پ.ن: یاد فیلم اینسپشنِ نولان افتادم. میگفت هر یک ساعتی که توی یه رویا میگذره اندازه ی یک دقیقه ی واقعیه. با همین نسبت، فک کن رویایی تو یه رویای دیگه اتفاق بیفته. ینی مثلا 60 ساعت تو رویای سوم مساوی با یک ساعت تو رویای دوم و مساوی با یک دیقه تو دنیای واقعی. ینی یک دیقه از عمرت کم شد ولی تو 60 ساعت زمان رو تجربه کردی. یک دیقه ای که اندازه ی 60 ساعت طول کشید. خیلی عجیبه. دارم دیوونه میشم!




امضا: 18 در شک
موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۱۶

نظرات  (۲۰)

۱۶ تیر ۹۵ ، ۰۱:۵۱ مــیـمـ‌‌‌‌ ‌‌‌‌
من همون خط اولو خوندم یاد اینسپتیشن افتادم 
چقد معرکه بود:د
پاسخ:
این صدای 18 است که میشنوید:
اینسپشن معرکه بود یا خواب من؟
+ تو رو خدا بگو خواب من!
چقدر لایه در لایه شده بودا :)
+: یه چیزی بگم ؟ من به کل دنیا شک دارم :)
پاسخ:
این صدای 18 است که میشنوید:
منم شک دارم.
شک خیلی چیز خوبیه

تا خط اول رو گفتی فهمیدم چی میگی! چون دقیقن من دیشب همینطوری شدم..


پ ن : چقدر خوب بود:))
اینطوری یه عالمه وقت داریم. حتی واسه شبای تحویل پرو؛ژه! و از دنیای خیال میتونستیم بیاریم با خودمون اشیا رو! یا به دنیای خیال ببریم اشیارو

پاسخ:
این صدای 18 است که میشنوید:
همش به فکر سوء استفاده ای
مث آدم تو طول ترم کارهاتو بکن که نخواسته باشی از پدیده های فیزیکی اینجوری استفاده کنی :))
اتفاقا منم با خوندن اون لایه هایی که تشریح کردی یادِ اینسپشن افتادم !
قسمت بالایی رو که خوندم دقیقا یاد اینسپشن افتادم! خیلی جالبه!
پاسخ:
این صدای 18 است که میشنوید:
مممممممممممممممممممممممممم.... خیلی جالبه
من خیلی واسم اتفاق میفته که توی خوابم خواب میبینم که خواب میبینم یعنی در عین حال که خواب میبینم توی اون دنیای خواب و رویا، خواب میبینم، مطمئنن الان متوجه حرفم شدی، حتی شده توی خوابم سه لایه خواب دیدم که با خواب خودم میشه 4بار

من یه جایی خوندم که ما همزمان دنیاهای مختلف هستیم
یا دنیاهای مختلفی همزمان با دنیای ما وجود داره که داخلِ دنیای ماست
مثلا الان که من اینجا نشستم توی خونمون و دارم این کامنتو مینویسم احتمالا توی دنیای همزمان با ما، وسط اتاق من اتوبانِ و ماشینا دارن رد میشن از روم حتی شاید
میگن وقتی کسی میره عکس برداری یا کسایی که عکس برداری مغز انجام میدن (توی اون اتاقکی تونل مانند میکنن سرشونو نمیدونم اسمشو) تقریبا تمام بیماران یه چیزایی میبینن یا میگن یه آدمایی اینجا در رفت و آمد بودن ولی پرستارا میگن نه هیچکس توی اتاق نبوده،
در واقع اشعه فرابنفش باعث میشه دنیای همزمان با ما قابل رویت بشه
حالا این با نظریه دنیای موازی فرق داره که میگه کسایی که میمیرن میرن دنیای بعدی
ولی به نظرم ما همزمان در دنیاها مختلف حضور داریم، شاید در دنیاهای قبلی مُردیم و الان اینجاییم و اونارو توی خواب میبینیم یا شاید الان که بیداریم در اصل خوابیم و در دنیای دیگه ای حضور داریم
 وگرنه وقتی میخوابیم چرا باید توی خواب همزمان 4بار پشت سرهم توی خوابامون خواب ببینیم و وارد قبلُ قبلُ قبل بشیم و دوباره برگردیم و جالبش اینه که مثلا 2ساعت میخوابیم 4 روز توی خواب زندگی کردیم و اتفاقای مختلفیُ پشت سر میذاریم به این میگن گذر از زمان

میدونی یه فرضیه وجود داره که میگه اکثر بیماران روانی بیمار نیستن در اصل اونا چیزایی رو میبینن که چون بقیه نمیبینن انگ روانی بودن بهشون میزنن. شاید اونا در دنیای حاضر چیزهایی فراتر از اینایی که برای ماها قابل رویته میبینن (البته نه همشون)

گذر از زمان حقیقت داره و استیو هاوکینگ (فیزیکدان برتر دنیا) داره تحقیقات انیشتنُ ادامه میده تا بتونه دستگاه گذر از زمان رو بسازه
اگه این دستگاه ساخته بشه انسان میتونه به گذشته بره و به آینده سفر کنه
هرچند میگن سفر در گذشته خطرناکه مثلا یه نفر بره به گذشته و مثلا پدرشو یا پدربزرگشو وقتی کودک هستن بکشه کل نظم دنیای فعلی بهم میخوره و اون آدم چطور باید به وجود بیاد ؟ و اینطوری نظم تمام دنیاها در خطره
حالا اینا به کنار، میشه به آینده سفر کرد، آینده ای که نیومده چطور میشه بهش سفر کرد؟ آینده ای که اتفاق نیفتاده؟ در اصل آینده اتفاق افتاده! شاید ما داریم خواب میبینیم الان !!!


پاسخ:
این صدای 18 است که میشنوید:
به تو هم پیشنهاد میدم که فیلم coherence (همبستگی) رو هم ببینی. خوشت میاد قطعا!
+جان من ببینش :)
++ ببینش بعد بیا با هم صوبت کنیم

من اینترستلرو ک دیدم و یه چیزایی راجبه بعد زمان تو فضا فهمیدم اینجوری گیج شدم و واقعا جزو تاپ تن ذهنمه الان دونستن بیشتر درموردش و ...تجربه ش...اوف...

ولی تا حالا ب این فک نکرده بودم ک تو خابم همین اتفاق میفته.

یجور هیجان انگیزِ جذابِ ترسداره.

پاسخ:
این صدای 18 است که میشنوید:
بت پیشنهاد میدم که فیلم coherence (همبستگی) رو هم ببینی. خوشت میاد قطعا!
+جان من ببینش :)
منم بچه که بودم یه بار خواب دیدم یه مار نیشم زد، وقتی بیدار شدم فکر کردم مردم! هی از دیگران میپرسیدم: من مردم الآن؟؟؟
آخرش به این نتیجه رسیدم که مردم، ولی چون سنم کم بوده خدا یه فرصت دیگه به من داده که یه زندگی خیالی رو ادامه بدم، انگار که دارم یه خواب واقعی میبینم
همون موقع بود که فهمیدم بیداری ما شاید یه خواب واقعیه که با مرگ ازش برمیخیزیم...
حالا بگو ببینم پست تو گنگ تر بود یا کامنت من؟؟ :دی
پاسخ:
این صدای 18 است که میشنوید:
البته کامنت تو!
اگه اینجوری باشه خیلی جالبه که مثلا با مرگ از خواب پا میشیم و بعد صبحونه میخوریم و میریم سر کار! خیلی جالبه :)
۱۶ تیر ۹۵ ، ۱۳:۰۲ اسپریچو ツ
اینسپشن دیدی بعد خوابیدی یا اول خوابیدی بعد اینسپش دیدی؟:دی
پاسخ:
این صدای 18 است که میشنوید:
اینسپشن رو چن سال پیش دیدم. دیروز فهمیدم نولان هم یه تجربه ی اینجوری داشته!
منم بیام بگم یاد اینسپشن افتادم یا به حد کفایت گفتن  -_-
+ این اتفاق برای تو افتاده اصلا عجیب نیس یکی دیگه بود تعجب میکردم!
پاسخ:
این صدای 18 است که میشنوید:
چرا واسه من عجیب نیس؟ واقعا چرا؟
خب کلا فازت نزدیک این حرکتاس ، تو خودت یه پا نولانی :))))))))))))))))
+ حالا قول چیو بهت دادن که اینقد تبلیغ فیلم همبستگی رو میکنی؟! هرچی هس نصف نصف :دی
مرسی برای معرفی فیلم حتما میبینمش
۱۷ تیر ۹۵ ، ۰۳:۴۲ مــیـمـ‌‌‌‌ ‌‌‌‌
😂😂😂😂
خواب ِ تو 
چقد من دل رحمم آخه 
ولی این نولان آخ نولان آخ اینسپتیشن 😁😁😁
مردم خفتگانند و چون بمیرند،بیدار شوند.امام علی. میدونی خودت که مذهبی ام.
مردم خفتگانند و چون بمیرند،بیدار شوند.امام علی. میدونی خودت که مذهبی ام.
خیلی حس عجیب و کووولیه 
من خواب دیدم که تو خواب از خواب پاشدم به یکی اس ام اس دادم بعد خوابیدم دوباره 
بعد واقعا که از خواب پاشدم رفتم ببینم جوابمو داده یا نه طرف قسم و ایه که باباجان تو پیام ندادی:))))

ببین خودتم داری میگی استفاده نه سو استفاده :))


مگه طول ترمیه :/ همشو اخر ترم یه هویی استاد میگه :/ :دی باور کن :دی



پ ن :کاربری جدیدم هست :/ (ائورا)
وای هیژده دیدمش ... اوففف خیلی کول بود.خیلی خوب بود.اصا واقعا خوشم اومد دمت گرم :))
فیلمبرداریش یجوری بود ک هم خوب بود حس واقعیت میداد(که تو داستان فیلم واقعیت گم بود) هم بد بود ادم حس گیجی و اینا میگرف.
خلاصه که ایول.
برم اینسپشنم ببینم،نه؟ خیلی عقب افتادگیه ک ندیدمش؟ :/
۲۶ تیر ۹۵ ، ۲۳:۵۴ سرباز جامانده
:-o چه جالب.من همیشه خوابام قاطی پاتیه.ینی اتفاقای درهم توش میوفته ولی فکرنکنم تجربه ی خواب شمارو داشته باشم.یکی از بچه ها یدونه کامنت طولانی گذاشته بود.درمورد جهان موازی بود یک قسمتیش.باید بگم این نظریه تاحالا ب عینه آزمایش نشه ولی بنظر شدنی و واقعی میاد.یعنی به اندازه ی انتخاب های ما حالت ایجاد میشه عکس برداری مغزی هم اسمش ام آر آی میباشد.***انگار همه اینسپشن دیدن.منم برم ببینم.اگ فیلم دیگه ای یا مقاله ای کتابی چیزی سراغ داشتید بگید لطفا
من به جای اون دو نفر coherence دیدم و پسندیدم
مشابه این چیز دیگه ای اگه هست پیشناهاد بدین :دی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">