هــــــــــــــــــــیژده

88. از منفی دو هزار و پانصد و سی و هفت تا ابد

سه شنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۴، ۰۳:۰۰ ق.ظ

امشب خیلی احساس باکلاسی میکنم. از حمام آمده ام و خودم را به دو فنجان بزرگ  قهوه دعوت کرده ام. عینک زده ام و دارم مینویسم. شرایط موجود نمیگذارد که چرند بنویسم. پس چرند نمینویسم.

  • گربه! تا زمانی که از یه چیزی منتفعه، خودموشو لوس میکنه و ملوسه و به محض اینکه فهمید دیگه خبری نیس پنجول میکشه. گربه! قیافش شبیه شیر و پلنگه، ولی گربه س
  • چند روز پیش که 22 بهمن بود من در راهپیمایی 22 بهمن بودم. نه اینکه خودم در راهپیمایی باشم مسیرم در آن زمان با مسیر راهپیمایان یکی شده بود. توی پرانتز: نه اینکه راهپیمایی نرفتن نشانه ی روشنفکر و خفن بودنه و راهپیمایان انسانهایی مجبور به این کار هستند. به قیافه ی آدما که دقت کردم، حس کردم چقد فرق دارن با اونایی که سی و اندی سال پیش واقعا و از دل و جون شعار میدادن و خوشحال بودن.
  • یاد این راننده تاکسی هایی افتادم که همچین از قبل انقلاب و خوبیاش تعریف میکنن، آدم تهش باید بگه ببخشید که انقلاب کردین! با پشت دست باس زد تو دهن اینجور آدما. میگم چرا...
  • اینایی که به شاه، خدابیامرز میگن همونایی ان که اول از همه عکسشو پاره کردن و چه بسا کسانی که همین الان با این نظام درگیرن چن سال بعد از زمان فعلی، یه بهشت برای نوه هاشون ترسیم نکنن. فهمیدن این موضوع اصلن سخت نیس که نه دوره ی قبل انقلاب خبری بوده و نه الان ما تو بهشت برین هستیم. این یه واقعیته که مدینه ی فاضله وجود نداشته، نداره و نخواهد داشت.
  • میگن نقشه ی ایران شبیه گربه س (شبیه گربه ش کردن) این خیلی جالبه. بنظرم ما ایرانیا هممون شبیه نقشه مون و گربه صفتیم. شاید قبلا پلنگ بودیم ولی الان گربه ایم.
  • درگیر نوع دولت و حکومت نباشیم. به نظرم کسانی که به ما حکومت میکنن خیلی گناه دارن. خیلی بیشتر از ما. حکومت به انسانهای بی شرف و گربه صفت واقعا سخته. ماها قدر نشناسیم و در عین ملوس بودن پنجول میکشیم. فقط باید زمانش فرا برسه. قبلا یه سریا ملوس بودن و الان دارن پنجول میکشن، زمان که بگذره پنجه های ملوسهای امروز هم درمیاد و این سناریوی تکراری تا ابد ادامه پیدا خواهد کرد.
  • نتیجه ی اخلاقی: 
  1. یا راننده ی تاکسی نشوید یا اگر شدید، در آینده، هیچ وقت از خوبیهای عصر حاضر را (که در آینده، به گذشته تبدیل شده است) برای نسل بعد تعریف نکنید. نسل بعد دراکولان. نمیرن تو وبلاگ بنویسن. همونجا چپ و راستتون میکنن.
  2. چیزی که من از قدیمیا یاد گرفتم اینه که قبلا بهتر از الانه. و ما الان تو قبلنِ بعدن هستیم! پس سعی کنین بیشتر لذت ببرین. چون بعدن به این نتیجه خواهید رسید که کاش قبلن (ینی الان) بیشتر حال میکردین. 


پ.ن.1: اینا چیزایی بود که خورد خورد ذهنمو درگیر کرد  که البته خیلی بیشتر و منسجم تر از چیزایی بود که نوشتم ولی واقعیت اینه که نه من سی یا سی ام نه ازش خوشم میاد و نه یه درصد دوس دارم درگیرش بشم.پس نکته وار گفتم.

پ.ن.2: معمولا با کلاس ها با یه قهوه ی 50 سی سی ای 45 دیقه ور میرنن تا بخورنش. من یه تاقار (حدود نیم لیتر) قهوه رو 5 دیقه ای خوردم!

پ.ن.3: معمولا باکلاسها قهوه رو تلخ میخورن. واقعا مزه ی زهر مار میده. عایا چجوری ممکنه واقعا اینو دوست داشت؟

پ.ن.4: با کلاس بودن خیلی سخته!

پ.ن.5: مطمئن نیستم اینی که خوردم قهوه بوده!

پ.ن.6: خداوکیلی، وژدانن کسی فرق ترک و فرانسه و اسپرسو و اینا رو میدونه؟




امضا: 18 باکلاس نما با چشمانی چون جغد

نظرات  (۷)

۲۷ بهمن ۹۴ ، ۰۳:۱۴ اَسی بولیده
کلا آدم همیشه از شرایط فعلیش میناله، یا دوس داره آینده رو ببینه و یا این که میخواد برگرده به گذشته
ترک و فرانسه که سهله! من فرق قهوه و نسکافه و کاپوچینو رو هم نمیدونم حتی !! :دی
قلمت استوار :)
پاسخ:
این صدای 18 است که میشنوید:
چاکریم :)
۲۷ بهمن ۹۴ ، ۰۵:۲۷ سرباز جامانده
جالب بود.ازاین زاویه بهش نگاه نکرده بودم. o_O احیانا بعد از خوردن نیم لیتر قهوه معدتون دگرگون نشد؟!!!
پاسخ:
این صدای 18 است که میشنوید:
نه! ولی خوابم دگرگون شد :)
ناشناس یک:
من وقتی برای خودم قهوه درس میکنم یه لیوان دارم یه متر در یه متره😂به اصطلاح اهل خونه بهش میگن پارچ😂این مسخره هایی که تو یه فنجونک (یعنی حتی کوچم تر از فنجون)قهوه میخورن گذشته از این که از طعم قهوه هیچ چی نمیفهمن ،چطوری اون فنجونه تو دستاشون جا میشه 😓بعدم تازه میگن واسه همون یه فنجون تا سه روز خوابشون نمیبره و سه روز انرژی دارن:/


پاسخ:
این صدای 18 است که میشنوید:
میگم بهتر نیس اسمتو عوض کنی
خو یه کم خلاقیت به خرج بده عزیزم :)
تلخیش که تلخ  ِ . همونایی که شکلات تلخ دوز دارن اینم دوز دارن .
ولی خوب می گن خاصیت داروییش به تلخ بودنش ِ .
پاسخ:
این صدای 18 است که میشنوید:
خاصیت دارویی؟!!!!!
متن بسیار  عالی بود.
به نظرم اینکه یه نفر میاد  ماهیت انقلاب رو نقد میکنه و از خوب بودن یا بد بودنش میگه باید ببینیم اوضاع خودش چطوریه،، اون که با این انقلاب اوج گرفته و الان اون بالا بالاها سیر میکنه خب معلومه از این رویداد راضیه اما اونی که مثل این راننده تاکسی نتونسته از این انقلاب استفاده ای ببره، احساس نارضایتی میکنه... 
اینکه ما آدما نمی تونیم در مورد هر چیزی منطقی نظر بدیم خیلی بده و اینکه عیار هرچیزی رو با موقعیت خودمون میسنجیم دیگه از اون بدتره.... 
پاسخ:
این صدای 18 است که میشنوید:
جمله آخرت لایک داره واقعا :)
یه رادیو با موضوع انتخابات بذاره:دی
پاسخ:
این صدای 18 است که میشنوید:
سعی میشه
ممنون از پیشنهادت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">