هــــــــــــــــــــیژده

76. نورث کُریا

چهارشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۴، ۰۷:۰۲ ب.ظ

امروز صبح (وقتی از خواب بیدار شدم) احساس کردم بزرگ شدم. چون برعکس همیشه، وقتی چشمام باز میشد تلویزیون هم روشن میشد و می رفت رو کانال پی ام سی تا خواننده های اینور و اونور آبی کمکم کنن تا از جام بلند شم و روزم رو آغاز کنم. اما امروز (نمی دونم چرا) نرفتم پی ام سی و روزم با بی بی سی آغاز شد.

خبر فوری: آزمایش بمب هیدروژنی کره شمالی با موفقیت انجام شد.

حالا ادبیاتش فرق میکرد اما مضمونش این بود: چین، کره جنوبی و ژاپن قاط زدن. کاخ سفید هنوز هنوز خوابه. بمب هیدروژنی خیلی خفنه. آمریکا گفته که کره شمالی چرت میگه و بعدش کارشناس جنوب غربی آسیا اومد روی خط و کلی حرفای ترسناک زد.

امروز من خیلی به کره شمالی فک کردم. به جنگ جهانی سوم. به آدمایی که تو کره ی شمالی زندگی میکنن و خیلی چیزای مسخره و مزخرف دیگه که هیچ ربطی بمن نداره. امروز اگه من مث هر روز پی ام سی میدیدم، دیگه به این چیزا فک نمیکردم. اصن نمیدونستم که فک کنم مث خیلی اتفاقای دیگه (مثلا داستان بمب گذاری فرانسه دو سه هفته بعدش فهمیدم). درسته که دونستن به آدم قدرت میده ولی به همون اندازه ممکنه مخرب هم باشه.

اگه مقیاس بزنیم، وقتی یه بمب تو یه جایی میترکه، انگار که لیوان از دست مامان آدم میفته و میشکنه و احتمالا دستش میبُره. بریدن دست مامان آدم چقد تو زندگی آدم تاثیر داره؟ بعد از اغراق مثلا 10%

با همین مقیاس تو محله یا محل کار آدم میشه 1%

تو شهر 0.1%

تو استان 0.01%

تو کشور 0.001%

تو قاره 0.0001%

تو دنیا 0.00001%


دارم راجع به تاثیر یه موضوع تو زندگی شخصی هر آدم حرف می زنم. موضوع انسانیت و بشر دوستی چیز دیگه ایه که من به اونم اعتقاد ندارم! اینایی که اخبار رو لحظه به لحظه دمبال می کنن، اگه یک دهم اون وقت رو واسه (رشد) خودشون بذارن، قطعا نتیجه ای به مراتب بیشتر از در جریان بودن میگیرن. من قول میدم.


پ.ن.1: اخبار دیدن، مث کاهو خوردنه. کاهو فقط معده ی آدم رو پر میکنه.

پ.ن.2: من نمیدونم بی بی سی این آدما رو از کجاش در میاره و یا اینکه این کارشناسها دقیقا کارشون چیه. ینی صبح ساعت 8 میرن کارت میزنن و به بررسی اوضاع جنوب غربی آسیا می پردازن و ساعت 4 خسته و کوفته میرن خونه؟

پ.ن.3: بی بی سی، بی اغراق بهترین کانال دنیاس و انگلیس بی اغراق، موذی ترین و پفیوز ترین دولت دنیاس


امضا:18 کارشناس زاغه نشینان جنوب غربی پیونگ یانگ

نظرات  (۱۹)

انگلیس قاعده بازی را میداند! خوب هم میداند مردتیکه مشمئز کننده!
پاسخ:
این صدای 18 است که میشنوید:
چرا مرتیکه؟
چرا ؟
اتفاقا به نظرم زنیکه س :)
۱۶ دی ۹۴ ، ۲۰:۲۰ سرباز جامانده
جنگ جهانی سوم رو کره شما آغاز خواهد کرد ب سلامتی. ولی شما همون پست خنده دار بذارید بهتره
پاسخ:
این صدای 18 است که میشنوید:
و شمام راجع به مضمون پست هام نظر ندین ممنون میشم :)
کاهو و پِرتِقال بهترین ها برای درمون یبوست هستن البته :D
و البته اونا شرق آسیان ما غربیم :D

از این دو مورد که بگذریم صد در صد موافقم. خبر یه جورایی اعتیاد میاره. من تو کار ترجمه خبر ورزشی برا باشگاه یونایتد بودم... دو سال خیلی جدی نقل و انتقالات که می شد رو همه گزینه ها بحث می کردیم که کی بیاد کی بره کدومش شایعه س کدومش شایعه نیست کدوم خبر من دراوردیه... یعنی زندگیمون رو گذاشته بودیم برا بررسی صحت اخبار و کل کل کردن با کسایی که خبر اشتباه می دن. الآن یه ساله اصلا یه تیتر هم نمی خونم. فقط تلویزیون رو روشن می کنم گاهی می بینم عه این بازیکنا جدیدن تو تیم دارن بازی می کنن و مثلا تیم هم داره تر می زنه. جز این نتیجه ی نهایی هم مهم نیست و انصافی الکی دو سال خودم رو جردادم سر خوندن دقیق اخبار.
البته اون دوسال یه فایده بزرگ داشت و اینکه فهمیدم خبرنگارای ایرانی جزو بی سوادترین ها در هم رده هاشون تو دنیا هستن و الآن مثلا اخبار طرفداری و ورزش 3 رو می خونم با یه برچسب "شاید مترجم ریده باشه" تو ذهنم که کنار هر خبر می زنم. اصلا و ابدا اعتباری براشون قائل نیستم.
حوصله ندارم نتیجه گیری کنم نزدیک 3 یا 4 تا نکته قاطی همین پاراگرافم گفتم در مورد اخبار :D
در کل موافقم!
پاسخ:
این صدای 18 است که میشنوید:
در مورد یبوست که خدارو شکر تا حالا بش برنخوردم :)
ولی مورد دوم خیلی سوتی بدی بود :(
ممنون
و اینکه خیلی خوشالم که کشیدی کنار
باز تو ورزشی بودی و بالا پایین اتفاقی که میفتاد این بود که یه تیمی ببازه
اینایی که همش آدم ترکیده و زخم و زیلی میبینن، چی میکشن (احمقا!)

یه اعتراف …
من از اخبار میترسم !
پاسخ:
این صدای 18 است که میشنوید:
حق داری
منم میترسم
الان من درگیرم که ایا اون قسمت تاثیر تو زندگی روزمره و اینا با نظریه ی تاثیر پروانه ای در تناقضه یا نه
پاسخ:
این صدای 18 است که میشنوید:
اتفاقا موضوع پایان نامه ی ارشدم همین نظریه ی باترفلای افکت (این ینی من خیلی شاخم) بود.
جوابش اینه که نع! اصلا در تناقض نیس
همونجور که ما نمیتونیم جلوی بال زدن یه پروانه رو تو برزیل بگیریم، قطعا نمیتونیم جلوی بمب گذاری رو هم بگیریم.
ما مجبوریم
ما تو جبر مطلق زندگی میکنیم.
زندگی 99.999999999% جبره
اون 0.000000001% هم جبره ولی ما فک میکنیم که اختیاره
تنها کاری که از دست ما بر میاد اینه که شل کنیم و لبخند بزنیم :)
  کاش مثه کاهو خوردن بود!! مثه چن تا لیوان آب شلغم خوردنه هم معدتو پر میکنه هم بدمزه  اس:/
 
پاسخ:
این صدای 18 است که میشنوید:
آب شلغم دیگه چیه؟!!!
۱۷ دی ۹۴ ، ۲۱:۴۹ دختر حاجی
وااااااا    
من خلم به خداااا    
چرا این پست و کامنتارو خوندم بغض کردم؟!؟ 
مسخره نکن ولی چرا آخه؟ چمه!    :|   اصنم دلیل خاصی براش ندارم  :|   

+ اخبار مزخرفه. از همون بچگی که نمیذاشت کارتون ببینم تا همین الان ک همش کشت و کشتار و جنازه نشون میده 
پاسخ:
این صدای 18 است که میشنوید:
کی نمیذاشت؟
 شلغم میوه ای زمستانی است ک آن را با آب طبخ کرده و آب آن را برای سرماخوردگی تناول  (بعبارتی کوفت)  می نمایند.!!!
=))))
پاسخ:
این صدای 18 است که میشنوید:
اوه یس!
:)
این جواب کامنتت خودش یه مقاله بود که :))))))))
پاسخ:
این صدای 18 است که میشنوید:
خب بود که بود
چرا میخند. . .
چه خوب بوده پایان نامه ات ، نه ؟ پسندیدمش :|
پاسخ:
این صدای 18 است که میشنوید:
عاره
خیلی خوب بود
دهنم سرویس شد ولی خوب بود
ریا نباشه 20 شدم :)
من فکر میکردم این فقط مشکل منه که با دیدن اخبار حالم بد میشه نگو همدرد زیاده :) و تا حالا فکر میکردم عدم علاقه من به اخبار نشونه بی سوادیمه، الان یه کم امیدوار شدم :)
اخبار منو عصبی میکنه مخصوصا اون جاهایی که با وقاحت تمام کثافت کاریاشونو اعلام میکنن و سعی در عادی سازیش دارن، چون میدونن مردم قدرت اعتراض به این همه نابسامانی رو ندارن برای همین راحت علنیش میکنن.... 

پاسخ:
این صدای 18 است که میشنوید:
همه با هم
وی لاو یو پی ام سیییییییییییییییییییییییییییییییی
چون که در عوض چند دیقه یه مقاله از تو پایان نامت در اوردی.:(((((
پاسخ:
این صدای 18 است که میشنوید:
چن دقیقه؟!!!
۱۸ دی ۹۴ ، ۰۴:۵۱ دختر حاجی
اخبار دیدن دیگران نمیذاشت دیگه
پاسخ:
این صدای 18 است که میشنوید:
عاهان
۱۸ دی ۹۴ ، ۰۹:۴۸ آقای مربّع
حاجی پی‌نوشت دو عالی بود. چایی پرید تو گلوم از خنده :)))
پاسخ:
این صدای 18 است که میشنوید:
منم با تصور تو زمانی که چایی پرید تو گلوت خندیدم واقعا!
اصن استارت خنده ی یه نفر خیلی صحنه ی هیجان انگیزیه :)
مجبوریم به دیدن اخبار، 
چون همه درسامون تغریبا مرتبطن با اخبار جهانی یا مرتبطش میکنن،
بعد ،  عادت میشه برا آدم که هی خبرا رو چک کنه.


ولی شبکه بی بی سی و شبکه های اینچنینی همیشه همون سوال شما رو تو ذهن من اینجاد میکنه.
پاسخ:
این صدای 18 است که میشنوید:
فهمیدی به منم بگو

+ رشته ت چیه مگه؟
اگه نورث کوریا رو گرفته بودی الان زیر سایه ی یک ابر قدرت هیروژنیک داشتی نودل میخردی با از اون میل کاموابافیا.فقط ....
ولش کن.عیبه
پاسخ:
این صدای 18 است که میشنوید:
کوتاهی از شماس :|

اتفاقا برعکس تو من انگلیس رو خیلی خیلی دوست دارم. قاعده بازی رو بلده.

بی بی سی  فارسی که مزخرفه.

یکی از تی وی های ما میدونه ما چی میخوایم فقط و فقط اخبااااااااااااااااار

یکی هم فقط و فقط کارتووووون

 

پاسخ:
این صدای 18 است که میشنوید:
انگلیس قاعده ی (پفیوز) بازی رو بلده
موافقم بات!

+ صلاحیتت اونقد نیس که راجع به بی بی سی فارسی نظر بدی
تو بهترین حالت میتونی راجع به شبکه پویا، خاطره 2 و شبکه ایران موزیک نظر بدی :))))
بازرگانی
شل کنیم و لبخند بزنیم :) 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">